Kina ure med no-name brands på deal siderne

Generelt diskussions forum
Geografisk sted: Esbjerg

Kina ure med no-name brands på deal siderne

Indlægaf morten b » fre 3. jan 2014 21:35

Hej

Det er på høje tid, at jeg her på sitet gjorde min borgerpligt, og fik lavet et indlæg om de mange kinamærker, som florerer på dealsiderne i DK (og resten af Verden for den sags skyld, men én kamp ad gangen....)

Jeg har ved flere lejligheder stødt ind i disse overprissatte rædsler med kinesiske værker, og "anbefalede udsalgspriser", der ville få selv Stein Bagger til at sige: "slap nu lige af"....

http://menuspot.dk/kampagner/detalje/51679
http://www.groupon.dk/deals/shopping/gg-tufina-uhren-3-21/31241439

Og her et snas fra kontant, hvor deres tvivlsomme metoder også sættes under lup...
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2012/09/04123418.htm

Mærkerne som dukker op på de danske sider, er i øjeblikket: Hindenberg, André Belfort, Theorema og Richtenburg .....

Priserne er klasket på en uprofessionel hjemmeside, lavet til formålet, så dealhjemmesiderne: Menuspot.dk , Sweetdeal.dk , Dagensbedste.dk , Groupon.dk med ro i sindet kan gemme sig bag huller i loven om svindel og falsk prissætning, og agere mellemmand for sælgere som Gladly.dk , Kendor van Noah (hollandsk) og http://noble-watches.com/ (tysker)

Det der tvinger mig til at skrive om det herinde, er at ALLE dealsiderne nægter at lukke for auktionerne, selv efter der er fremlagt rigeligt med beviser for, at urene indeholder billige kinesiske Seagull værker (her: Hindenberg og André Belfort), at mærkerne ikke har nogen som helst værdi, og at alle mærkernes hjemmesider er det pure opspind, samtidig med at de er blacklistet på http://www.trustedwatch.com/community/blacklist

Hvis I som læser dette, vil i så være venlige at sende en mail til dealsidernes kundeservice og fortælle dem, at det er meget dårlig stil at bilde kunderne ind, at de sparer 80% på et ur til 2399 kr. når det faktiske tilfælde er, at de betaler mellem 100-150% mere end urets reelle markedsværdi - blot for at vise dem, at det ikke kun er én vred person, som beder dem tage sig sammen!!

Sweetdeal: sweetdeal@berlingske.dk
Menuspot/Dagens Bedste: kundeservice@dagensbedste.dk
Groupon: kundeservice@groupon.dk

Tak for hjælpen,
:x Morten
Senest rettet af morten b tirs 21. jan 2014 13:16, rettet i alt 1 gang.
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com

Redaktør
Brugeravatar
Geografisk sted: Whiskybæltet

Re: Kina ure med no-name brands på deal siderne

Indlægaf bjorn_e58 » man 6. jan 2014 17:48

Hej Morten,

Jeg skal nok skrive til Sweetdeal, når jeg på et tidspunkt modtager et fantastisk tilbud, som jeg slet ikke kan lade gå min næse forbi :twisted: :lol:

Men vi må på den anden side nok erkende, at den sidste idiot ikke er født endnu, og at der altid vil være et marked for junk. Og netop Internettet er jo nok det perfektede sted at annoncere, hvis det er junk man vil sælge. Helt uanfægtet af markedsføringslovgivning.

Jeg tror faktisk, at det bedste vi kan gøre er, at når en eller anden ny bruger kommer her på urforum.mk og spørger om vi ikke synes at "dette fantastiske ur til kun 1999 kr i stedet for 11999 kr er en super deal", så lader være med at tage fløjlshandskerne på, men i stedet for ærligt og sobert forklarer, at det netop ikke er en super deal; men at det reelt er noget værdiløst kinesisk junk. Vi har jo lige nu diskussionen om hvordan urforum kan udvikle sig, og jeg tror ærligt talt ikke at det går i en forkert retning, hvis vi kalder lort for lort. Nogen gange er vi (jeg selv inklusive) nok tilbøjelige til at pakke det ind i "hvis du kan lide det, så køb det" eller "jeg ville ikke bryde mig om det, men det er dine penge", og det hjælper vel reelt kun de elendige internetforretninger, vi helst ville være foruden.

/Bjørn.
Skift ur, når du skifter hat!
(efter idé af Baun)
Billede

Brugeravatar
Geografisk sted: Viborg

Indlægaf pbr » man 6. jan 2014 18:11

bjorn_e58 skrev:
Jeg tror faktisk, at det bedste vi kan gøre er, at når en eller anden ny bruger kommer her på urforum.mk og spørger om vi ikke synes at "dette fantastiske ur til kun 1999 kr i stedet for 11999 kr er en super deal", så lader være med at tage fløjlshandskerne på, men i stedet for ærligt og sobert forklarer, at det netop ikke er en super deal; men at det reelt er noget værdiløst kinesisk junk. Vi har jo lige nu diskussionen om hvordan urforum kan udvikle sig, og jeg tror ærligt talt ikke at det går i en forkert retning, hvis vi kalder lort for lort.

Helt enig, Bjørn !! Der er rigtig mange af den slags scams derude - og det er ikke bare på de nævnte tilbudssider ! Vi har jo set rigtig mange tilfælde af f.eks. uret "Calvaneo" og flere andre lignende, der en overgang ofte blev tilbudt på dba og på Lauritz til priser, der var latterlige for noget, der ikke er mere end maksimalt et par hundrede kroner værd !!

Når en uerfaren bruger dukker op, som er på jagt efter sit første ur, så vil vi gøre ham en bjørnetjeneste (no pun intended :lol: ), hvis vi i høflighedens navn undgår at kalde det for hvad det er ! Men har vedkommende måske købt det og glædestrålende præsenterer det herinde, så er situationen lidt mere delikat !! :-) Men stadig mener jeg, at vi bør kalde en spade for en spade ............ så længe det er sobert og ikke støder vedkommende (det er aldrig sjovt at få at vide, at man har "dummet sig" eller er blevet snydt) !! Alt andet vil jo faktisk være imod hvad vi herinde står for - nemlig entusiasme for kvalitetsure !
/Peter

pbr "snabel-a" youseeme "punktum" dk

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

Indlægaf morten b » tirs 21. jan 2014 13:21

pbr skrev:Men har vedkommende måske købt det og glædestrålende præsenterer det herinde, så er situationen lidt mere delikat !! :-) Men stadig mener jeg, at vi bør kalde en spade for en spade ............ så længe det er sobert og ikke støder vedkommende (det er aldrig sjovt at få at vide, at man har "dummet sig" eller er blevet snydt) !! Alt andet vil jo faktisk være imod hvad vi herinde står for - nemlig entusiasme for kvalitetsure !

Meget apropos, så vil jeg gerne i kontakt med alle, som måtte have benyttet sig af en af disse "tilbud", da der er en journalist, som vil skrive en artikel og gå dealsiderne lidt på klingen!

- Morten

Geografisk sted: Frederikssund

Indlægaf Stenstrup » tirs 21. jan 2014 15:16

Dejligt hvis man kunne stoppe disse bedragere.
De henvender sig til dem, der gerne vil fortælle at de har sparet en formue på ure, som ligger i prisklassen 500 - 1.000 kr. i virkeligheden.

Dog kom det min ære for nært :lol: ,at et luksuswatchsite nævner 70 +.- mærker, hvoraf jeg ved at mærket "Firefox" ikke indeholder billige mekanikse værker, men billige quartzværker fra Seiko og Citizen, som muligvis også produceres i kina foruden Japan. Forskellen ligger en del i at disse værker ikke har EOL eller batteriindikator.

Alle de andre mystiske mærker siger mig ikke meget.

Indlægaf morten b » tirs 21. jan 2014 15:50

Stenstrup skrev:Dejligt hvis man kunne stoppe disse bedragere.
De henvender sig til dem, der gerne vil fortælle at de har sparet en formue på ure, som ligger i prisklassen 500 - 1.000 kr. i virkeligheden.

Dog kom det min ære for nært :lol: ,at et luksuswatchsite nævner 70 +.- mærker, hvoraf jeg ved at mærket "Firefox" ikke indeholder billige mekanikse værker, men billige quartzværker fra Seiko og Citizen, som muligvis også produceres i kina foruden Japan. Forskellen ligger en del i at disse værker ikke har EOL eller batteriindikator.

Alle de andre mystiske mærker siger mig ikke meget.

Nu vil jeg ikke kunne give et fyldestgørende forsvar for tilstedeværelsen af alle urene på den liste, men blot sige, at den kan bruges som en særdeles fin rettesnor for, hvilke mærker man lige skulle tage at tjekke ekstra op på, før man smider pengene på bordet...

Dertil kommer det faktum, at du jo er sælger af urene, hvorfor du kunne risikere at være subjektiv i vurderingen af, om urene hørte hjemme dér. Men jeg giver dig samtidig ret i, at mærkerne er landet på den liste på tungere eller lettere grundlag.

Der er med garanti både elementer som marketing, kvalitetskontrol, design, valg af materialer til urværket eller urkassen og mange andre faktorer, som i større eller mindre har været udslagsgivende for, om folkene bag listen har vurderet, at mærkerne kom derpå.

For Firefox's vedkommende tror jeg ikke, man skal tage det så tungt, at det optræder på den blacklist, da der er tale om et ret gennemsigtigt produkt:
De er åbne omkring prisniveau (ingen "anbefalet udsalg" = 11.000 DKK), hvor kommer mærkerne fra (ikke noget med "dette er vores INHOUSE caliber Fire007" af højeste kvalitet) og ingen åbenlyse designs stjålet fra større urfirmaer.

My .02
- Morten

Geografisk sted: Frederikssund

Indlægaf Stenstrup » tirs 21. jan 2014 17:15

Enig hele vejen.

Mht. Firefox, så hvis det var noget direkte skrammel ville jeg helelr ikke have det. Nogle tyske testpiloter vil gerne. Mine ure i shoppen ligger også fra ca 1.500 kr, da jeg ikke gider sælge ure som er funktional dårlige på mange områder. Jeg er tilbudt mange 500 - 1.000 kr ure til at sælge, men jeg gider ikke. Firefox er et udemærket mærke for det unge publikum, men kun få moddeler er i min smag. De er for farverige, men nu er jeg også næsten 46 år, og skal have noget med højst 2 farver :D . Jeg er iøvrigt ret god til at være objektiv synes jeg selv. Det har jeg fået skyld for nogle gange med både positivt og negativt resultat :)

Tilbage til Urforum.dk